FANDOM

SzczuryOgary
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go. Wywiad będzie wdzięczny.
Ag'heeri, Lud Gór - rasa nazywana przez mieszkańców Imperium Meekhańskiego aherami.

Jedna z humanoidalnych grup zamieszkujących tereny na północ od Starego Gwyhrena - wielkiego lodowca, przez Aherów zwanego Ojcem Lodu.

Przedstawiciele tej rasy dzielą się na szczepy, wśród których wyróżniamy Wen’dohee, Ayerhak i Deh’hyrall (Czerwone Pasy).

Szamani Ag'heeri

16px-Information_icon.svg.png Osobny artykuł: Szamani Ag’heeri

Najbardziej znanym pośród czarowników Ludu Gór jest Borehed.

Wojny Bogów

Ag'heeri walczyli u boku awenderi Setrena podczas Wojen Bogów w bitwie na lodowcu.

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. Uciekaj.

Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Pólnoc - Południe

Honor górala

Ag'heeri ścierają się z Shadoree, wielu wojowników pod komendą Boreheda ginie. Szaman jest zmuszony zawrzeć sojusz z Kennethem, dowódcą Czerwonych Szóstek. Wspólnie pokonują szalonych Shadoree i czarownika.

Krew naszych ojców

Borehed postanawia zbadać, jaka Moc została uwolniona z artefaktu, który niegdyś został użyty w bitwie na lodowcu. Szaman ratuje życie Czerwonych Szóstek, a po walce spotyka się z Kennethem nad jeziorem.

Pamięć wszystkich słów. Opowieści z meekhańskiego pogranicza

W epilogu 4. tomu Meekhanu widzimy wszystkie szczepy Ag'heeri, które próbują sforsować przełęcz przy Wielkim Grzbiecie - drogę wiodącą na południe.

Kazdemartwemarzenie UWAGA!

Spoilery z 5. tomu Każde Martwe Marzenie!

Każde martwe marzenie. Opowieści z meekhańskiego pogranicza

Tysiące głodujących Ag'heeri umiera na przełęczy, podczas gdy Borehed kolejny raz zmuszony jest zawrzeć sojusz z Czerwonymi Szóstkami. Ag'heeri cierpią na skutek działań Anday'yi. Głód sprawia, że szamani zmuszeni są do odprawiania obrządków, które pozwalają rodzinom posilić się ciałami zmarłych.

Altsin, po zakupieniu łódki w zamian za ciało zabitego niedźwiedzia, postanawia wrócić po Ag'heeri i zaproponować im ratunek - wszyscy głodujący mieliby schornić się na pokładzie Nocnej Perły.