FANDOM

Pani Wiatrów
Dress
Dress (wizja fanowska)
Moc kontrola prądów powietrznych
Pochodzenie wschód Meekhanu (?)
Kultura Ponkee-Laa

Ar-Mittar

Olekady

Przynależność bogowie
Rodzina Galleg (małżonek)
Dress to bogini wiatru, czczona głównie przez górali i marynarzy.

Małżonka Pana Burz, Gallega.

Podczas wielkich wojen religijnych akolici Dress walczyli z kapłanami Laal Szarowłosej.

Agresywny kult Dress został pokonany i podporządkowany kultowi Wielkiej Matki.

Olekady to najbardziej wietrzne miejsce na świecie, dlatego Pani Wiatrów ukochała te góry i wybrała je na swoją siedzibę.

Oddech Bogini - jest to skumulowany podmuch wiatru (tzw. wiatr tunelowy). Zjawisko to powstaje, gdy prąd powietrza przechodzący przez wąskie doliny Olekadów łączy się w potężnych wicher. Niekiedy całe stada bydła są zdmuchiwane w przepaść. Jeśli przez komin przy grani zacznie wiać, żaden wóz nie utrzyma się na kołach. 

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. Uciekaj.

Trzysta lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w Olekadach (Kailean, Laiwa i Daghena na wycieczce w Mrok) podczas ekspansji Imperium Meekhańskiego została podbita Świątynia Dress. Ta świątynia stawiała długi i zacięty opór, w całych Olekadach są pozostałości po górskich twierdzach, które Meekhańczycy musieli zdobywać jedną po drugiej. Podobno Kehloren też było kiedyś twierdzą-światynią małżonki Pana Burz. W czasie tych wojen niemal cała miejscowa arystokracja padła, a po podboju Meekhan osiedlił tu mnóstwo żołnierzy, nadając im tytuły szlacheckie.

Niebo ze stali. Opowieści z meekhańskiego pogranicza

Siedziba hrabiego Cywrasa-der-Malega to niewielki zamek, dawna warownia Świątyni Dress. Hrabia opowiada, że niektóre księgi z biblioteki mają ponad 300 lat, odziedziczył je po kapłanach Dress. 

Cytaty

Żaden Nieśmiertelny nigdy nie przyjął tytułu Pana czy Pani Gór. Ani Setren, ani Anday’ya, ani Dress, ani nikt z ich rodzeństwa. Kapłani mieli wiele pokrętnych wyjaśnień na ten fenomen, lecz dla górali sprawa była jasna. Góry są zbyt dumne i nawet bogowie nie próbują tej dumie rzucić wyzwania.