FANDOM

Pani Wiatrów
Dress
Dress (wizja fanowska)
Moc kontrola prądów powietrznych
Pochodzenie wschód Meekhanu (?)
Kultura Ponkee-Laa

Ar-Mittar

Olekady

Przynależność bogowie
Rodzina Galleg (małżonek)
Dress to bogini wiatru, czczona głównie przez górali i marynarzy.

Małżonka Pana Burz, Gallega.

Olekady to najbardziej wietrzne miejsce na świecie, dlatego Pani Wiatrów ukochała te góry i wybrała je na swoją siedzibę.

Pochylone Drzewo

Na drzwiach światyni Dress w Ponkee-Laa znajduje się symbol Pochylonego Drzewa. To właśnie tam schroniła się rodzina pobitego chłopca, którego uzdrowił Altsin.

Oddech Bogini

Jest to skumulowany podmuch wiatru (tzw. wiatr tunelowy). Zjawisko to powstaje, gdy prąd powietrza przechodzący przez wąskie doliny Olekadów łączy się w potężnych wicher. Niekiedy całe stada bydła są zdmuchiwane w przepaść. Jeśli przez komin przy grani zacznie wiać, żaden wóz nie utrzyma się na kołach. 

Walka z Laal

Podczas wielkich wojen religijnych akolici Dress walczyli z kapłanami Laal Szarowłosej.

Ekspansja Imperium

Trzysta lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w Olekadach (Kailean, Laiwa i Daghena na wycieczce w Mrok) podczas ekspansji Imperium Meekhańskiego została podbita Świątynia Dress. Ta świątynia stawiała długi i zacięty opór, w całych Olekadach są pozostałości po górskich twierdzach, które Meekhańczycy musieli zdobywać jedną po drugiej. Podobno Kehloren też było kiedyś twierdzą-światynią małżonki Pana Burz. W czasie tych wojen niemal cała miejscowa arystokracja padła, a po podboju Meekhan osiedlił tu mnóstwo żołnierzy, nadając im tytuły szlacheckie.

Agresywny kult Dress został pokonany i podporządkowany kultowi Wielkiej Matki.

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. Uciekaj.

Niebo ze stali. Opowieści z meekhańskiego pogranicza

Siedziba hrabiego Cywrasa-der-Malega to niewielki zamek, dawna warownia Świątyni Dress. Hrabia opowiada, że niektóre księgi z biblioteki mają ponad 300 lat, odziedziczył je po kapłanach Dress. 

Cytaty

Żaden Nieśmiertelny nigdy nie przyjął tytułu Pana czy Pani Gór. Ani Setren, ani Anday’ya, ani Dress, ani nikt z ich rodzeństwa. Kapłani mieli wiele pokrętnych wyjaśnień na ten fenomen, lecz dla górali sprawa była jasna. Góry są zbyt dumne i nawet bogowie nie próbują tej dumie rzucić wyzwania.