FANDOM

SzczuryOgary
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go. Wywiad będzie wdzięczny.
Magia aspektowana - magia polegająca na aspektach.
Aspektowana magia - przypisane Źródła to jedyna droga dla ludzi, droga pobłogosławiona przez bogów.

Dzika, pierwotna i nieokiełznana magia jest surowo zakazana przez gildie czarodziejów i wszystkie religie Imperium.

Moc może być kontrolowana jedynie przez umysł, bez pośrednictwa innych istot. Po wielkich wojnach religijnych zawarto wiele paktów pomiędzy gildiami a świątyniami, określającymi rodzaje magii dozwolone i bezpieczne dla ludzi.

Kontrola aspektów

Zgodnie z Wielkim Kodeksem Moc może być kierowana przez żywy, świadomy umysł maga. Tak działają aspektowane Źródła. Czarodziej czerpie Moc, splata ją, przekształca i używa wedle swej woli i umiejętności. Każdy aspekt jest trochę inny, ale wszystkie mają ogromną potęgę.

Nawet magia aspektowana, obejmująca uznawane za bezpieczne źródła Mocy, potrafi wypaczyć ludzki umysł, zmienić go, przyprawić o szaleństwo. To dlatego magowie, czarodzieje, przechodzą wieloletnie szkolenia i przez kilka początkowych lat uczą się przede wszystkim, jak się przed tym bronić. 

Dolina Mawers podobno została przeklęta przez bogów i czarodzieje mają problem z korzystaniem z Mocy, sięgać do aspektów.

Wielki Kodeks

Wielki Kodeks w swoim ostatecznym kształcie powstał przeszło trzysta lat temu, a ułożenie go zajęło ćwierć wieku. I nie zrobiono tego po to, żeby władający aspektowaną magią czarodzieje mogli wydusić konkurencję. Powstał, ponieważ różne rodzaj czarów wypaczają ludzki umysł, a najczęściej i ciało.

Karą za naruszenie Wielkiego Kodeksu jest śmierć.

Wiedzący

Wiedzący są magami Issaram. Zasiadają w starszyźnie afraagry. Korzystają z magii aspektowanej.

16px-Information_icon.svg.png Osobny artykuł: Wiedzący