FANDOM

Venissssa

Venissa (wizja fanowska).

Siostry Wojny to kobiecy kult czczący Venissę, córkę Draal.

Historia

Jako agresywna teokracja podporządkowały sobie tereny po południowej stronie Gór Krzemiennych kończąc ekspansję podbojem Starego Meekhanu. Było to początkiem końca Sióstr Wojny, gdyż w czasie buntu w niedawno podbitym Starym Meekhanie (wywołanego represjami religijnymi i wysokimi podatkami) do miasta powrócił pierwszy cesarz Fregan-ken-Leow z dziesięcioma skrzyniami złota, dzięki którym zaczął szkolić i uzbrajać armię mającą wyzwolić kraj spod władzy Sióstr. W tym czasie kult był zajęty na południu walkami z Issaram mszczącymi dawne urazy, co było częścią planu mającego dać czas powstającemu imperium na stworzenie oddziałów zdolnych wygrać wojnę. Wyszkolona i dobrze uzbrojona meekhańska armia przy wsparciu Issaram w trzech dużych bitwach pokonała zastępy Sióstr Wojny, ponosząc stosunkowo małe straty, co pozwoliło na całkowity podbój kontrolowanych przez nie ziem i ekspansję na północ.

Cytaty

Heande'l, syn Ferty i Odes'gea, drugi, pokonał dzierżącą świętą włócznię Wielką Kagre, dowodzącą trzecim legionem Sióstr Wojny, zabił cztery towarzyszące jej służebnice Cee.